سئو چیست؟ بهینه سازی موتورهای جستجو برای مبتدیان از نگاه کارشناسان 2019

مرداد, 1398 2 نظرات آموزش

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. این فرایند گرفتن ترافیک از طریق نتایج جستجوی رایگان، ارگانیک، سرمقاله یا طبیعی در موتورهای جستجو است یا کلیه تمرین ها و تلاش ها برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک به وب سایت شما از طریق نتایج موتور جستجوی ارگانیک است.

تمام موتورهای جست و جو اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو نتایج جستجوی اولیه را در بر می گیرند، در حالی که صفحات وب و سایر محتوا مانند فیلم ها و یا لیست های محلی بر اساس موتور جستجوگر بیشتر مربوط به کاربران است. تبلیغات نقشی در این زمینه ندارند و درگیر نیستند.

از نگاه ساده تر بهینه سازی صفحات وب یعنی بتوانید صفحات وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو در موقعیت عالی قرار دهید. SEO بر بهبود رتبه بندی در نتایج ارگانیک متمرکز است. اگر شما یک وبسایت داشته باشید و می خواهید ترافیک بیشتری کسب کنید، باید بخشی از تلاش های بازاریابی شما باشد. در اینجا، من توضیح خواهم داد که سئو چیست و چگونه به راحتی آن را انجام خواهیم داد.

 


چرا سئو اهمیت دارد؟ و چرا سئو یکی از کانال های مهم در مارکتینگ است؟


یکی از بزرگترین سوالاتی که ما از مشتریان مان در اینجا در وب سایت مهارت سئو دریافت می کنیم این است که سئو چیست ، چگونه کار می کند و چرا اهمیت دارد؟ ما نیز در پاسخ به این سوالات اینگونه جواب می دهیم که برای دانستن چگونگی کار سئو باید به کسب و کارتان و اندازه آن توجه داشت و ضمناً در طول زمان در مورد چگونگی عملکرد سئو اطلاعات بیشتری کسب نمایند و برای موفقیت صبور باشند. اما قبل از اینکه در ادامه به پاسخ چگونگی عملکرد سئو بپردازیم ابتدا بهتر است بدانیم چرا سئو اهمیت دارد؟

چرا سئو یکی از کانال های مهم در مارکتینگ است؟ - چرا سئو اهمیت دارد؟

در بازار رقابتی امروز، بازاریابی جستجوگرها مهمتر از همیشه است. میلیون ها کاربر هر روز به دنبال پاسخ به سوالات خود و یا برای حل مشکلات خود در موتورهای جستجو هستند و موتورهای جستجو همواره تلاش می کنند که بهترین نتایج را به کاربرانشان نشان دهند تا همواره رضایت کاربر را به وجود آورند. اگر شما یک وب سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین دارید، SEO می تواند به کسب و کار شما کمک کند و به اهداف کسب و کارتان برساند.


بهینه سازی موتور جستجو مهم است زیرا:


  • بیشتر کاربران موتورهای جستجو به احتمال زیاد بر روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحات نتایج کلیک می کنند (SERPS). برای استفاده از این ویژگی و به دست آوردن بازدید کننده در وب سایت شما و یا وارد کردن مشتریان به فروشگاه آنلاین خود، وب سایت شما باید در یکی از موقعیت های بالا ظاهر شود.
  • جستجوگرها نه تنها در مورد موتورهای جستجو هستند، بلکه روش های جستجوی خوب، تجربه کاربری و قابلیت استفاده وب سایت را بهبود می بخشند.
  • کاربران به موتورهای جستجو اعتماد داشته و حضور داشتن در موقعیت های بالا برای کلمات کلیدی که کاربر جستجو می کند، اعتماد وب سایت شما را افزایش می دهد.
  • SEO برای تبلیغات شبکه های اجتماعی وب سایت شما مناسب است. افرادی که وب سایت شما را با جستجو در گوگل (Google) ، یاهو یا بینگ پیدا می کنند احتمال بیشتری دارد که در فیس بوک، توییتر و دیگر کانال های رسانه های اجتماعی نیز شما را دنبال نمایند.
  • SEO برای اجرای وب سایت های بزرگ به طور صحیح بسیار مهم است. وب سایت هایی که بیش از یک نویسنده دارند ، می توانند از طریق جستجوگرها به طور مستقیم و غیر مستقیم به نفع خود استفاده نمایند. مزیت مستقیم آنها افزایش ترافیک موتورهای جستجو است و مزایای غیر مستقیم آنها داشتن چارچوب مشترک (چک لیست سئو) برای استفاده قبل از انتشار محتوای سایت است.
  • SEO می تواند شما را در رقابت پیش ببرد. اگر دو وب سایت همان چیزی را به فروش برسانند، وب سایت بهینه سازی شده بیشتر احتمال دارد که در رتبه بالاتری قرار گیرد و مشتریان بیشتری داشته باشد و فروش بیشتری داشته باشد.

معرفی سئو برای مبتدیان ؛ چطور سایت را سئو کنیم؟ یا سئو چطور عمل می کند؟


SEO مخفف کلمه مخفف بهینه سازی موتور جستجو است و این فرایند بهینه سازی وب سایت شما برای دریافت ترافیک ارگانیک یا بدون پرداخت هزینه از صفحه نتایج موتور جستجو است. به عبارت دیگر ، SEO شامل ایجاد تغییرات خاصی در طراحی وب سایت و مطالب شماست که سایت شما را برای موتور جستجو جذاب تر می کند. شما این کار را انجام می دهید به این امید که موتور جستجو وب سایت شما را به عنوان یک نتیجه برتر در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش دهد.

اگرچه بهینه سازی موتور جستجو می تواند وقتی همه عوامل مختلفی که در رتبه بندی شما تأثیر می گذارند ، پیچیده باشد ، اما درک روند کار چندان دشوار نیست. موتورهای جستجو می خواهند بهترین خدمات را برای کاربران خود ارائه دهند. این به معنی ارائه نتایج در صفحات موتور جستجو است که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردار هستند بلکه به آنچه جستجوگر به دنبال آن می باشد نیز مرتبط هستند.

به منظور انجام این کار ، موتورهای جستجوگر وب سایتهای مختلف را اسکن یا خزنده می کنند تا بهتر بدانند سایت درباره چیست. این به آنها کمک می کند تا نتایج مناسب تری را به افرادی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات کلیدی هستند ، ارائه دهند. به همین ترتیب ، موتورهای جستجوگر سایت را اسکن می کنند تا تعیین کنند چگونگی حرکت و خواندن آسان است و به سایت های کاربر پسند با رتبه های بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو پاداش می دهد.

SEO فرایندی است که سازمانها به کمک آن می روند که سایت آنها در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و عبارات مربوطه رتبه بالایی داشته باشد. به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که شما مقاله ای در مورد نحوه ساخت یک خانه پرنده دارید. به منظور به دست آوردن مطالب خود در مقابل افراد صحیح ، می خواهید سعی کنید این پست وبلاگ خود را بهینه کنید به طوری که برای هر کسی که عبارت “ساخت یک خانه پرنده” را جستجو می کند ، به عنوان یک نتیجه برتر نمایش داده می شود.

مزایای بسیاری از سئو برای تجارت شما وجود دارد. با بهبود سئو خود می توانید برای گسترش دید خود در موتورهای جستجو تلاش کنید. این به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه بیشتری را بدست آورید و درگیر کنید. با ایجاد محتوای جذاب تر و موثرتر بر روی سئو ، می توانید شانس خود را برای ایجاد ترافیک ارگانیک هدفمندتر افزایش دهید.


عواملی که بر سئو تأثیر می گذارند


اکنون که می دانید SEO چیست و چگونه کار می کند ، بیایید به برخی از عواملی بپردازیم که می توانند در رتبه بندی بهینه سازی موتور جستجوگر شما تأثیر بگذارند. گوگل غول موتور جستجوگر ، الگوریتم دقیقی را که از آنها استفاده می کند برای رتبه بندی سایت ها به دست نمی آورد. با این حال ، ما درک خوبی از برخی از عواملی که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) تأثیر می گذارد ، داریم. این عوامل هم عوامل درون صفحه ای و هم غیر صفحه ای را شامل می شوند که در زیر به آنها می پردازیم.


مراحل اصلی فرآیند بهینه سازی موتور جستجو چیست؟


همانطور که در بالا اشاره کردم ، SEO یک فرآیند استاتیک نیست بلکه یک چارچوب با قوانین و فرآیندهای است. اگرچه برای سادگی می توان SEO را به 3 مرحله اصلی تقسیم کرد:

  1. سئو فنی (Technical SEO) : با SEO فنی می توانید اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را با هر مشکلی خزیده و نمایه سازند.
  2. بازاریابی محتوا (Content Marketing) : هرچه محتوای شما در سایت شما با کیفیت تر باشد، موتورهای جستجوگر صفحات شما را در نتایج موتور جستجو بالاتر قرار می‌دهند.
  3. سئو داخلی یا سئو آن پیج (On-Page SEO) : قوانینی که در سایت و محتوای شما اعمال می شود تا موتور جستجوگرانه باشد.
  4. سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off-Page SEO): راه هایی برای ارتقاء وب سایت یا وبلاگ خود به گونه ای که بتواند در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

مراحل اصلی فرآیند بهینه سازی موتور جستجو چیست؟ - سئو تکنیکال فنی - سئو داخلی - سئو خارجی

1) سئو فنی (Technical SEO)

اولین مرحله در فرآیند سئو SEO فنی نامیده می شود. همانطور که از این نام پیداست ، SEO فنی ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت یا روشهای تبلیغ وب سایت ندارد. این مربوط به تنظیماتی است که شما باید پیکربندی کنید تا کار خزنده های موتور جستجو آسان تر شود. معمولاً ، هنگامی که سئوی فنی خود را صحیح کردید ، شاید دیگر مجبور نباشید با آن مقابله کنید.از طرف دیگر ، اگر در خزیدن و نمایه سازی مشکل دارید ، می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارد.

2) بازاریابی محتوا ( Content Marketing )

قبل از اینکه به برخی از عوامل SEO و خارج از صفحه بپردازیم، اجازه دهید در مورد محتوا صحبت کنیم. محتوا هم در جذب موتورهای جستجو موثر است و هم به سازمان شما کمک می کند تا با بازدید کنندگان سایت ارتباط برقرار کند.

هرچه قطعات با کیفیت تر و مرتبط با محتوای شما در سایت شما باشد ، موتورهای جستجوگر احتمال بیشتری دارند که صفحات شما را در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر قرار دهند. به همین ترتیب ، هرچه محتوای جذاب و مؤثر تری در سایت خود داشته باشید ، بازدیدکنندگان بیشتر احتمال دارد که زمان با کیفیت را در وب سایت خود سپری کنند و حتی ممکن است خرید انجام دهند.

راز ایجاد محتوا که هم برای موتورهای جستجو و هم برای بازدید کنندگان سایت شما بهینه شده است ، ایجاد انواع مختلفی از قطعات محتوا است که به خوبی نوشته شده و در موضوعاتی که بیشتر مورد توجه مخاطبان شماست. در اینجا فقط چند نوع محتوا وجود دارد که می توانید برای کمک به بهبود ارائه مطالب و در نتیجه ، رتبه بندی موتورهای جستجو روی آنها تمرکز کنید:

  • پست ها و مقالات وبلاگ
  • محتوای رسانه های اجتماعی
  • کتابهای الکترونیکی و عکسهای سفید
  • راهنماها و آموزشها
  • فیلم ها و ضبط های صوتی
  • اینفوگرافیک یا سایر محتوای تصویری

نکته مهم دیگر که هنگام ایجاد محتوا برای سایت خود باید در نظر بگیرید کلمات کلیدی و عبارات SEO است. اینها کلمات و عبارات مرتبطی هستند که ممکن است کاربر موتور جستجو هنگام جستجوی پاسخ سوالات یا محصولات و خدمات مرتبط با آن تایپ کند. وقتی در اطراف این کلمات کلیدی و عباراتی محتوا ایجاد می کنید ، شانس خود را برای رتبه بالاتر برای این کلمات کلیدی در صفحه نتایج موتور جستجو بهبود می بخشید.

یکی دیگر از عواملی که می تواند در محتوای شما تأثیر بگذارد و از این رو رتبه بندی موتور جستجوگر شما است ، چقدر محتوای شما تازه است. طراوت اساساً به این نکته اشاره دارد که سازمان شما محتوای جدیدی را به سایت شما ارسال می کند. با این حال ، ایجاد محتوای جدید با نام تجاری تنها راه برای تازه نگه داشتن مطالب شما نیست. همچنین می توانید با به روز کردن پست ها ، نوشتن مجدد مطالب خود را برای اثربخشی بیشتر آنها یا اضافه کردن اطلاعات و آمار جدید به مرور زمان ، محتوای خود را تازه کنید.

اگرچه ایجاد محتوا به زمان و منابع نیاز دارد ، اما در پایان بیشتر از پرداخت آن خواهد بود. موتورهای جستجو عاشق محتوای عالی هستند و مصرف کنندگان برای درک بهتر از ارزش سازمان شما می توانند به محتوای با کیفیت نیاز داشته باشند. با ایجاد چند پست وبلاگ شروع کنید و برای ساختن موارد زیر در رسانه های اجتماعی کار کنید. هنگامی که شما یک گروه از طرفداران و پیروان وفادار دارید ، سازمان شما می تواند برای ایجاد انواع مختلف رسانه برای جذب و درگیر کردن راهکارهای جدید تلاش کند.

3) سئو درون صفحه ، سئو آن پیج (On-Page SEO)

عوامل جستجوگرها در صفحه عناصری هستند که در وب سایت شما اتفاق می افتد. اینها مواردی است که شما بر آنها کنترل کاملی دارید ، به این معنی که می توانید با رعایت بهترین شیوه های سئو برای بهبود این عوامل در طول زمان تلاش کنید. این فراتر از بازاریابی محتوای شما به سطوح عمیق تر HTML سایت شما است.

در اینجا فقط چند عامل SEO در صفحه وجود دارد که می توانند به شما در بهبود رتبه جستجوی خود کمک کنند:

  • برچسب عنوان (Title Tag)- برچسب عنوان در هر صفحه به موتورهای جستجو می گوید صفحه شما در مورد چیست. این باید 70 کاراکتر یا کمتر باشد ، از جمله کلمه کلیدی که محتوای شما روی آن متمرکز است و نام تجارت شما.
  • توضیحات متا (Meta Description) – توضیحات متا در وب سایت شما کمی درباره اطلاعات مربوط به هر صفحه در مورد موتورهای جستجو می گوید. این همچنین توسط بازدید کنندگان انسانی شما برای درک بهتر صفحه در مورد و در صورت مرتبط بودن آن استفاده می شود. این باید شامل کلمه کلیدی شما باشد و همچنین جزئیات کافی برای ارائه به خواننده در مورد مطالب ارائه می دهد.
  • زیر عنوان ها یا عناوین فرعی (Sub-Headings) – نه فقط عنوانهای زیر باعث می شوند مطالب شما برای بازدید کنندگان آسان تر شود ، بلکه می تواند به بهبود سئوی شما نیز کمک کند. می توانید از برچسب های H1 ، H2 و H3 استفاده کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا محتوا را بهتر درک کنند.
  • پیوندها یا لینک های داخلی (Internal Links) – ساختن پیوندهای داخلی یا پیوندهای به سایر مطالب موجود در سایت شما می تواند به موتورهای جستجوگر کمک کند تا درباره سایت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال ، اگر می نویسید پستی در مورد ارزش یک محصول یا خدمات خاص ، می توانید به صفحه محصول یا خدمات در پست وبلاگ خود پیوند دهید.
  • نام تصویر و برچسب های ALT (ALT Tags)- اگر از تصاویر در وب سایت خود یا در محتوای وبلاگ خود استفاده می کنید ، می خواهید کلمه کلیدی یا عبارت خود را نیز در نام تصویر و برچسب alt وارد کنید. این به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا تصاویر شما را بهتر نمایه کنند ، که ممکن است در هنگام انجام جستجوی تصویر برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص ظاهر شوند.

هنگامی که کلمات کلیدی و عبارات SEO خود را در صفحات خود به صورت استراتژیک قرار می دهید ، جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد مهم است. اگر در بسیاری از مطالب سعی کنید بارها از کلمات کلیدی استفاده نکنید ، Google و سایر موتورهای جستجو صفحه شما را جریمه می کنند.

علاوه بر این ، شما می خواهید مطمئن شوید که هر قطعه محتوا فقط روی یک یا دو کلمه کلیدی متمرکز است. این کمک می کند تا محتوای شما خاص و مرتبط باشد. تلاش برای مقابله با بسیاری از کلمات کلیدی به طور هم زمان ممکن است بر بهینه سازی موتور جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد ، زیرا اغلب باعث عدم تمرکز و نازک بودن محتوای می شود.

در حالی که محتوای سایت نقش مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجوگر شما دارد ، در نظر گرفتن معماری سایت شما نیز مهم است. شما می خواهید از یک طراحی وب سایت استفاده کنید که اسکن یا خزیدن صفحات و مطالب شما را برای موتورهای جستجو آسان می کند. ایجاد پیوندهای داخلی بین صفحات شما و ایجاد نقشه سایت هم می تواند به بهبود خزندگی سایت شما کمک کند و هم موتورهای جستجوگر را به درک بهتری از محتوای شما کمک کند.

نگرانی دیگر در مورد معماری سایت شما این است که آیا وب سایت شما سازگار با موبایل است یا خیر. بسیاری از مصرف کنندگان در جستجوی اطلاعات و مارک های موجود در دستگاه های تلفن همراه خود هستند. شما باید اطمینان حاصل کنید که این کاربران قادرند وب سایت شما را از دستگاه تلفن همراه خود مشاهده ، مطالعه و هدایت کنند. این نه تنها بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد ، بلکه می تواند بر سئوی شما نیز تأثیر بگذارد.

4) سئو خارج از صفحه ، سئو آف پیج (Off-Page SEO)

علاوه بر عناصر SEO در صفحه ای که سازمان شما کنترل آن را کنترل می کند ، فاکتورهای سئو خارج از صفحه نیز وجود دارند که می توانند بر رتبه شما تأثیر بگذارند. اگرچه شما کنترل مستقیمی بر این عوامل خارج از صفحه ندارید ، روش هایی وجود دارد که می توانید شانس خود را برای انجام این فاکتورها به نفع خود بهبود بخشید. (اما بعداً بیشتر درباره آن!)

در اینجا چند مورد از فاکتورهای مختلف جستجوگرهای خارج صفحه که می توانند در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارند آورده شده است:

  • اعتماد (Trust) – اعتماد به یک عامل فزاینده و مهم در رتبه بندی گوگل سایت تبدیل می شود. اینگونه گوگل تعیین می کند که آیا شما سایتی قانونی دارید که بازدید کنندگان بتوانند به آن اعتماد کنند. یکی از بهترین راه های بهبود اعتماد ، ایجاد بک لینک های با کیفیت از سایت هایی است که دارای صلاحیت هستند.
  • لینک ها (Links)- یکی از محبوب ترین روش های ایجاد سئو خارج از صفحه ، استفاده از بک لینک است. شما می خواهید اینجا مراقب باشید زیرا سایت های اسپم سازی با پیوندهای شما راهی سریع و آسان برای ممنوعیت سایت شما از موتورهای جستجو است. درعوض ، برای ایجاد روابط با تأثیرگذار و هوادارانی که محتوای با کیفیت ایجاد می کنند و به محتوای شما به سایت شما باز خواهند گشت ، وقت بگذارید.
  • شبکه های اجتماعی یا سوشیال سیگنال ها (Social Networks Or Signals) – یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای جستجوگر خارج از صفحه ، سیگنالهای اجتماعی مانند لایک و اشتراک هستند. وقتی صحبت از افزایش SEO می شود ، می خواهید به دنبال سهام با کیفیتی از تأثیرگذار باشید. هرچه محتوا با کیفیت تر منتشر شود ، بیشتر احتمال دارد که افراد بتوانند محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

گرچه شما کنترل مستقیمی بر اتفاقات خارج از سازمان خود ندارید ، می توانید به سادگی با ایجاد محتوای با کیفیت ، دیگران را برای بهبود سؤال خارج از صفحه افزایش دهید. هرچه مطالب شما مرتبط تر و جالب تر باشد ، به احتمال زیاد دیگران به محتوای شما پیوند می زنند و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. هرچه افراد به محتوای شما اعتماد بیشتری داشته باشند، موتورهای جستجو نیز بیشتر خواهند شد.


سئو کلاه سیاه (Black Hat) در مقابل سئو کلاه سفید (White Hat SEO)


وقتی صحبت از سئو می شود ، دو رویکرد متفاوت وجود دارد که سازمان ها برای بهینه سازی سایت های خود برای موتورهای جستجو استفاده می کنند – کلاه سیاه در مقابل کلاه سفید SEO. برخی از سازمان ها فقط به SEO علاقه دارند تا بتوانند به سرعت مطالب خود را رتبه بندی کرده و در کوتاه مدت درآمد کسب کنند. سئو کلاه سیاه شامل تاکتیکی است که بر بهینه سازی محتوا فقط برای موتورهای جستجو تمرکز دارد. این بدان معناست که سازمانها به بازدید کنندگان انسانی که محتوای سایت آنها را مطالعه کرده و هدایت می کنند ، توجه نمی کنند. این سازمان ها برای بهبود رتبه سایت خود ، قوانین را خم کرده و یا می شکنند تا بتوانند سریع نتیجه بگیرند.

در پایان ، این رویکرد به سئو صفحاتی را تولید می کند که خواندن و نگاه کلی کاملاً مانند هرزنامه برای افراد دشوار است. گرچه سایتها ممکن است سریعتر از سایتهایی که بهینه سازی شده صحیح است ، رتبه بندی کنند ، اما این سایتها اغلب توسط موتورهای جستجو جریمه شده یا ممنوع هستند. به طور کلی ، این رویکرد سریع ثروتمند در مورد سئو ، شانس سازمان را برای ساخت سایتی پایدار و قادر به ایجاد نتایج جدید برای سالهای آینده خراب می کند.

از سوی دیگر ، SEO کلاه سفید یک رویکرد مؤثر در بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو و ایجاد یک تجارت پایدار بصورت آنلاین است. این رویکرد برای بهینه سازی موتور جستجو شامل تمرکز مخاطبان انسانی است که روی آن کلیک می کنند و محتوای سایت را می خوانند. هدف از این نوع جستجوگرها تولید بهترین مطالب ممکن در سایتی است که خواندن و پیمایش آن آسان است و ضمن رعایت قوانین موتور بهینه سازی.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگرچه تاکتیک های سئو کلاه سیاه ممکن است به شما در رتبه بندی سریع کمک کند ، اجتناب ناپذیر است که موتورهای جستجو در نهایت متوجه شوند که شما چه کاری انجام می دهید و سایت خود را مجازات می کنید. بسته به شدت تخلف ، سایت شما ممکن است نتواند از مجازات ها بازگردد. تنها راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار که باعث ترافیک ارگانیک بیشتری در طول زمان می شود ، پیروی از بهترین شیوه های سئو و ایجاد محتوای موثری است که بازدید کنندگان شما با ارزش خواهند یافت.


بهترین راه برای شروع یادگیری سئو چیست؟


بهترین روش برای یادگیری سئو تمرین سئو است. علاوه بر یادگیری مفاهیم و نظریه های مختلف ، تنها راه برای پیدا کردن آنچه شما آموخته اید ، این است که تکنیک های مختلفی را در یک وب سایت اعمال کنید و بر رتبه بندی های خود نظارت کنید.

منابع زیر می توانند برای شروع کار به شما کمک کنند:

  • راهنمای مبتدیان SEO – ایده آل برای مبتدیان SEO.
  • دوره کامل SEO – دوره SEO ما که شامل کلیه جنبه های سئو با مثال های مرحله به مرحله و مطالعات موردی می شود.
  • نحوه تبدیل شدن به یک متخصص SEO – راهنمایی با لیستی از منابع برای آگاهی از تحولات جدید در دنیای سئو.
  • آموزش سئو DIY – آموزش در مورد چگونگی انجام سئو به تنهایی. این برنامه شامل هر دو مفهوم اصلی و پیشرفته SEO است.
  • چک لیست جستجوگرها – یک چک لیست مفید برای بررسی اینکه تمام عناصر را بهینه کرده اید.

تفاوت سئو و بازاریابی اینترنتی در چیست؟


بعضی افراد اغلب از من سؤال می کنند “آیا SEO همان بازاریابی اینترنتی است؟” ساده ترین پاسخی که می توانم بدهم این است که SEO یکی از ابزارهای موجود در زرادخانه بازاریابی اینترنتی شما است. این یک بازاریابی اینترنتی نیست ، بلکه می تواند بخشی از کمپین بازاریابی اینترنتی شما باشد که شامل موارد دیگری مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی ، استراتژی محتوا و غیره می شود.


محتوای خوب هنوز مهمترین عامل موفقیت با سئو یا بدون سئو است


قبل از بستن این مقدمه برای بهینه سازی موتور جستجو باید این نکته را در ذهن خود روشن کنید که اگر محتوای خوبی ندارید ، SEO نمی تواند به شما کمک کند. به عبارت دیگر ، اگر سعی می کنید یک وب سایت با محتوای نه چندان مناسب به جستجوگرها بپردازید ، شانس موفقیت (در طولانی مدت) حداقل است. از طرف دیگر ، وب سایت با محتوای خوب می تواند با سئو یا بدون سئو کار خوبی انجام دهد. SEO فقط به وب سایت تقویت بیشتری می بخشد.


SEO برای هر خاصیت وب ضروری است


به طور خلاصه ، بهینه سازی موتور جستجو یا سئو راهی برای بهینه سازی وب سایت شما است تا موتورهای جستجو آن را بهتر درک کنند و رتبه های بالاتری را به شما ارائه دهند. این مهم است از آنجا که یک رویکرد خوب SEO می تواند ترافیک بیشتری به وب سایت ، وبلاگ یا فروشگاه اینترنتی خود داشته باشد و مشتریان بیشتری را بدست آورد ، به فروش برساند و اهداف کسب و کار شما را محقق کند.


نتیجه گیری نهایی


پس از کسب اطلاعات بیشتر در مورد SEO و نحوه عملکرد ، اکنون می توانید برای بهتر کردن سئو خود و افزایش رتبه خود در صفحه نتایج موتور جستجو ، در سایت خود تغییراتی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید ، عوامل زیادی وجود دارند که در رتبه بندی سئو شما تأثیر می گذارند ، اما مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا محتوای شما با ارزش است یا به مخاطب مورد نظر شما مربوط می شود یا خیر.

به خاطر داشته باشید که بهینه سازی موتور جستجو برای جادوی خود زمان می برد. شما مزایای SEO را یک شبه تجربه نخواهید کرد. در حقیقت ، ممکن است ماه ها طول بکشد تا از نتایج کار سخت شما لذت ببرید. با این حال ، پیروی از بهترین شیوه های جستجوگرها با ایجاد محتوای با کیفیت که متمرکز به کمک به بازدید کنندگان انسان شماست ، بهترین راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است که همچنان برای سالهای متمادی باعث ایجاد ترافیک سایت ارگانیک جدید می شود.

برای اجرای سئو سایت خود به کمک نیاز دارید؟ اگر از رتبه بندی موتورهای جستجو در مورد سایت خود راضی نیستید، ممکن است زمان تماس با یک شرکت سئو اسکیل باشد. تیم با استعداد در بازاریابی SEOSkill خدمات سئو با کیفیتی را ارائه می دهد که به شما در بهبود رتبه موتورهای جستجو کمک می کند و ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت خود وارد می کند.

حال برای شروع کار با ما تماس بگیرید:

  • مهدی فتح اله‌زاده : 09214274757
  • فرشید وثوق : 09117597992
برچسب ها
2 نظرات
  1. علی قادری

    عالی بود. چجوری با شما ارتباط بگیرم برای افزایش ترافیک؟

    1. فرشید وثوق

      سلام دوست عزیز. ممنون از حسن نظر شما. با شماره های زیر با ما در اتباط باشید:

      فرشید وثوق : 09117597992
      مهدی فتح اله‌زاده : 09214274757

Comments are closed.